Čím dlhšie na objednaný tovar čakáme, tým viac sme sklamaní, keď nedorazí v poriadku. Pritom sa pokojne mohol poškodiť aj niekde po ceste. Ako to riešiť?
Ako nakupovať na eBay?
Množstvu reklamácií predídete, ak budete pri výbere tovaru opatrní – ako prvé by ste mali kontrolovať hodnotenie predajcu. Čím drahší tovar kupujete, tým väčšiu dôveryhodnosť vyžadujte – ak nemá viac než 90 %, porozhliadnite sa inde. Odporúčame kupovať tovar od predajcov s hodnotením nad 95 %.
Informácie o predajcovi na eBay sú dôležité. Venujte im špeciálnu pozornosť.
Garancia vrátenia peňazí na eBay
Zároveň tiež sledujte, aby sa na daný tovar vzťahovala ochrana eBay - Guarantee: eBay money back gurantee. eBay sa týmto zaručuje pri konkrétnom výrobku, že v prípade problémov s tovarom donúti predajcu, aby vám buď zaslal nový balíček, alebo vám vrátil peniaze. Je však vhodné sa najskôr dohovoriť s predajcom pomocou otvorenia sporu na eBay (viz nižšie) a až potom žiadať eBay, aby zasiahol. Nezáleží, či platíte cez PayPal alebo platobnou kartou.
Táto záruka nie je automatická, preto si ju kontrolujte (nájdete ju pod výpisom možností platby pod detailom produktu).
Reklamácia na eBay nemusí byť viac "španielskou dedinou". Prečítajte si ako na to.
Reklamácia nákupu na eBay
Ak ani opatrnosť nestačila a s tovarom nie je niečo v poriadku, začnite jednať! Povieme vám, ako reklamovať produkt na eBay.
Otvorenie sporu na eBay
Spor na eBay otvoríte vo svojom profile pri konkrétnom produkte, ktorý ste objednali:
Tovar je poškodený či neúplný
Prejdite do "My eBay" (Môj eBay), kde uvidíte výpis svojich objednávok. Nájdite produkt, ktorý je poškodený, kliknite na "More actions" (Viac možností) a vyberte "Return this item" (Vrátiť tento výrobok) – (nedeste sa názvu služby, často ho vracať späť ani nemusíte, záleží na dohode s predajcom).
V ďalšom kroku sa vám ukáže roletka, z ktorej vyberte, čo je s produktom nesprávne - chýba časť, prišiel nesprávny tovar, apod. Je vhodné napísať predajcovi aj krátku správu s odôvodnením (ak si nie ste istí angličtinou, pokojne použite prekladač). Môžete aj pripojiť fotky poškodeného produktu. Kliknite na modré tlačítko "Request a return" (Vyžiadať vrátenie).
Teraz už len čakajte na správu predajcu. Môže sa aj stať, že vám predajca rovno vráti peniaze a nebude to chcieť ďalej riešiť.
Tovar nedorazil
Nedorazil vám tovar z Ebay? Nenechajte to len tak!
V prípade, že vám tovar vôbec neprišiel, kliknite v ponuke "More actions" u konkrétneho tovaru na "I didn't receive it" (Výrobok som nedostal). Teraz máte dve možnosti - buď si nechať vrátiť peniaze ("I want a refund") alebo zažiadať o opätovné zaslanie tovaru ("I want this item").
Odporúčame ale nechať si vrátiť peniaze - je to rýchlejšie a istejšie, pretože neviete, z akého dôvodu vám výrobok nedorazil (mohol sa napríklad zaseknúť na colnici, ktorá ho poslala späť). Je vhodné opäť pripojiť správu, že tovar ani po dlhej dobe neprišiel. Potom kliknite na modré tlačítko "Send request" (Odoslať požiadavku).
Predajca sa vám musí do 4 dní ozvať - ak to nespraví, požiadajte eBay, aby sa do sporu vložil tlačítkom "Ask us to step in and help" (Požiadajte nás o pomoc) u svojej požiadavky.
Pozor na lehotu otvorenia sporu
Na otvorenie sporu (podobne ako sa otvára spor na AliExpress) máte 30 dní od obdržania výrobku (ak nedorazí vôbec, 30 dní od jeho predpokladaného obdržania (Estimated Delivery Date).
Ak predajca na vašu požiadavku nijako nereaguje, môžete požiadať eBay, aby sa do sporu vložil. Často sa ale s predajcom dohodnete. Ale pozor, neuzatvárajte spor, pokiaľ skutočne nebude vyriešený, ani ak vám predajca nasľubuje hory doly – raz uzavretý spor už nejde znovu otvoriť.
Otvorenie sporu na PayPal
Tovar je možné reklamovať cez PayPal
V prípade, že ste tovar zaplatili cez PayPal, máte ešte jednu možnosť otvorenia sporu, a to priamo cez PayPal. Vyplatí sa predovšetkým, ak ste prepásli štandardnú 30dennú lehotu na reklamáciu alebo spor omylom uzavreli predčasne.
Tento typ sporu otvorte priamo vo svojom PayPal a máte na to 180 dní od zaplatenia.
Prejdite do sekcie "Resolution center" (Centrum sporov) a kliknite na konkrétnu transakciu. Ďalej nájdite možnosť "Report an issue" (Nahlásiť problém) a popíšte, s akým tovarom máte aké problémy.
Ale pozor! eBay reklamácia a PayPal reklamácia nesmú bežať súčasne. Začnite teda najskôr eBay reklamáciou a ak sa nepodarí, skúste reklamáciu na PayPal.