Internetový obchod Alza je jedným z najväčších e-shopov na slovenskom trhu. Jeho symbolom sa stal zelený mimozemšťan Alzák, ktorý si síce vyslúžil titul Najotravnejšia reklama, ale jedno sa musí uznať. Alzu pozná každý, takže marketing tam zvládli veľmi dobre.
Ako reklamovať tovar na Alza.sk
Pozrieme na to, ako funguje reklamácia na Alza. Tá môže prebiehať štyrmi spôsobmi.
1. Alza reklamácie v autorizovanom servise
Tovar, ktorému je v SR zabezpečený autorizovaný servis, odporúča Alza reklamovať v týchto servisoch. Odporúčanie má jeden zásadný dôvod, ktorým je urýchlenie reklamačného procesu priamou reklamáciou. Ktorému tovaru je autorizovaný servis zabezpečovaný zistíte vo výpise autorizovaných servisov priamo na webovej stránke Alza.sk.
2. Alza reklamácie online
Tovar je možné na Alze reklamovať pomocou formulára. Po vyplnení získate RMA číslo. To potom spolu s tovarom donesiete alebo pošlete na ktorúkoľvek z Alza predajní. Reklamácia online sa dá vykonať jedine v prípade, že máte Alza účet. Alza účet je zadarmo a registrácia vám zaberie len pár minút. K dispozícii je Alza Premium účet, ktorý ponúka viaceré výhody.
Reklamácia online na Alze sa dá vykonať jedine s Alza účtom.
3. Reklamácia osobne v Alza predajni
Tovar, ktorý chcete reklamovať prineste do najbližšej Alza pobočky. Pre urýchlenie vybavenia je dobré zadať reklamáciu online. Alza pobočky sa nachádzajú po celom Slovensku a postupne pribúdajú ďalšie a ďalšie. Kompletný zoznam Alza predajní nájdete na webe. Na rovnakej stránke nájdete aj kompletný zoznam Alza boxov a zoznam partnerských výdajných miest. Ani v Alza boxoch ani na partnerských výdajných miestach nie je možné reklamáciu vykonať.
4. Tovar pošlite späť poštou alebo prepravnou spoločnosťou
V tomto prípade najskôr zabaľte reklamovaný tovar, ku ktorému priložte sprievodný list s popisom chyby, prípadne číslo RMA online zadanej reklamácie. Priložte kópiu nákupného dokladu a vašu spätnú adresu, prípadne aj s číslom vášho bankového účtu v IBAN tvare pre prípad vrátenia peňazí.
Tovar zasielajte na korešpondenčnú adresu: Alza.sk - reklamácie, Bottova 7, 811 09 Bratislava
Čo všetko je možné reklamovať
Ak idete reklamovať tovar do Alzy, tak nezabudnite so sebou vziať všetko príslušenstvo. To môže byť niekedy príčinou poruchy. A naopak, ak si myslíte, že porucha je v príslušenstve, prineste so sebou aj hlavný výrobok. Samostatne sa príslušenstvo reklamovať nedá.
Čo so sebou nemusíte nosiť je doklad o zaplatení. V Alze stačí povedať váš e-mail, číslo objednávky či sériové číslo produktu.
Ako zabaliť reklamovanú zásielku v Alze?
Alza pre svojich zákazníkov pripravila Alza sprievodcu na balenie zásielky. Len 5 krokov vás delí od krásnej a prehľadnej reklamácie, ktorú Alza od svojich zákazníkov žiada.
- Krok 1: krabicu, do ktorej tovar dávate vyberte vzhľadom na hmotnosť tovaru
- Krok 2: dávate do krabice viac kusov? Oddeľte ich tlmiacim materiálom, napríklad polystyrénom alebo bublinkovou fóliou
- Krok 3: priestor v krabici je vhodné vyplniť zo všetkých strán výplňovým materiálom (vrátane dna i vrchnej časti), aby sa tovar behom prepravy nepohyboval
- Krok 4: do balíka vložte sprievodný list a faktúru alebo jej číslo, prípadne číslo vašej reklamácie, či komunikáciu s Alza zamestnancami
- Krok 5: balík zalepte starostlivo lepiacou páskou do tvaru H, aby nedošlo k vniknutiu tretej osoby do balíka
Alza kontakt
Ak potrebujete s čímkoľvek poradiť, neváhajte sa obrátiť na call centrum Alzy. Jej ochotní zamestnanci vám radi pomôžu a odpovedia na vašu otázku. Kontaktovať Alzu môžete na čísle +421 257 101 800, prípadne môžete využiť aj Alza kontaktný formulár priamo na webe Alza. Ďalšou možnosťou je využiť Alza Facebook, či napísať na Whatsapp. Alza je naozaj priekopníkom v spôsoboch komunikácie so zákazníkom.